donderdag 29 oktober 2009

Utrechtse student als Landelijk Voorzitter

D66 Utrecht feliciteert van harte de Utrechtse student Thomas Bakker. Hij is gekozen tot landelijk voorzitter van de jongerenorganisatie Jonge Democraten (JD). Gerda Oskam, D66-fractievoorzitter in de gemeenteraad Utrecht: "Thomas was eerst de voorzitter van de Utrechtse afdeling van Jonge Democraten. Dit is één van de leukste en grootste afdelingen in het land. JD in Utrecht is bruisend en actief. Wij wensen Thomas veel inspiratie, positieve energie en plezier in zijn nieuwe rol aan de hoofd van de JD. Wij hopen voor een goede samenwerking ook in de toekomst!"

Afgelopen weekend (24 en 25 oktober 2009) hebben de Jonge Democraten hun 55e congres gevierd in Tilburg. Zo’n 150 leden reisden af naar Tilburg voor een weekend vol politieke stemmingen, gastsprekers en bestuursverkiezingen.

Op zondagmiddag is Thomas Bakker verkozen tot landelijk voorzitter van de Jonge Democraten. De 22-jarige student Bestuurs- & Organisatiewetenschap uit Utrecht heeft na het voorzitterschap van de afdeling Utrecht de overstap gemaakt naar het Landelijk Bestuur. Thomas wil het komend jaar sterk inzetten op onderwijs. “De kijk op onderwijs van de huidige regering is zorgwekkend. Er moet zo snel mogelijk meer geld voor onderwijs worden uitgetrokken. Onderwijs is geen kostenpost, maar een investering,” aldus de nieuwe landelijk voorzitter.