Vernieuwen in onderwijs

Elk kind heeft talenten. Wie met volle overtuiging zijn interesse volgt, legt het beste fundament voor de toekomst. Of het nu gaat om werken aan (taal)achterstand of het ontwikkelen van academische vaardigheden, van het leren programmeren tot het excelleren in danslessen: talentontwikkeling is maatwerk. Daarom is het belangrijk dat we het onderwijs in Utrecht blijven vernieuwen en verbeteren.

D66 wil weekend- en zomerscholen stimuleren. Waar nodig kan (co)financiering vanuit de gemeente net het duwtje in de goede richting geven. Met een fonds voor talentontwikkeling willen wij deze initiatieven stimuleren. Ook willen wij ruimte blijven bieden aan gastlessen vanuit 6 De gemeente kan hierin zelf ook goed deelnemen, door kinderen te leren over de publieke sector en maatschappelijke vraagstukken. Voor alle Utrechtse kinderen moet het mogelijk zijn het beste onderwijs in Utrecht te volgen. Een oplossing zien wij in het vergroten van het aantal dakpan-klassen (verlengde brugklas).

Laatst gewijzigd op 21 augustus 2019