Utrechtse lerarenbeurs

Betere leraren zorgen voor beter onderwijs. Als het aan D66 ligt, krijgt ieder kind les van goede, bevoegde leraren, die bovendien zelf ook hun leven lang kunnen blijven leren. We vragen echter veel van leraren, maar bieden ze weinig. Dat gaan we in Utrecht veranderen. Daarom willen we de Utrechtse Lerarenbeurs introduceren.

Met deze beurs kunnen individuele leraren, maar ook docententeams in het primair en voortgezet onderwijs zich blijven ontwikkelen en professionaliseren. Dit geldt voor alle leraren in Utrecht, of het nu leraren zijn die al een tijdje voor de klas staan of leraren die net zijn begonnen, iedere leraar in Utrecht komt in aanmerking. Met de beurs kunnen leraren een financiƫle vergoeding krijgen voor bijvoorbeeld het volgen van een leergang of het opzetten van een onderwijsinnovatieproject. Het onderwijs in Utrecht krijgt op deze manier de ruimte om nieuwe projecten te starten of ontwikkelingen in de school verder te brengen. De beurs kan ook voor leraren ook een extra prikkel zijn om in Utrecht les te komen geven.

Laatst gewijzigd op 21 augustus 2019