Meer Utrechters aan het sporten

Hoewel de sportparticipatie gemiddeld in Utrecht hoog is, is het nog niet voor iedereen gewoon om te gaan sporten en dat een leven lang te blijven doen. Kinderen uit een gezin met een laag inkomen sporten minder dan kinderen met rijkere ouders. Ook heeft 1 op de 8 kinderen last van overgewicht, wat de kans op ziekte op een latere leeftijd vergroot. Voor D66 is dit niet acceptabel. We willen investeren in maatschappelijke activiteiten om sporten en bewegen te stimuleren. Het werk van de buurtsportcoaches moet worden voortgezet en uitgebreid in wijken waar de sportparticipatie laag is en het vermogen tot zelforganisatie beperkt is. D66 wil dat mensen met een beperking kunnen deelnemen aan sport en bewegen. Kinderen met een beperking moeten samen met andere kinderen opgroeien, óók op sportverenigingen. Wij vragen clubs hiervoor open te staan en vinden dat zij hierbij ondersteuning moeten kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd op 22 augustus 2019