Matthijs Sienot

Voorzitter verkiezingsprogrammacommissie

Juist in moeilijke tijden hebben we verandering nodig. Utrecht is weliswaar een van de meest welvarende steden van Europa, maar kent ook grote uitdagingen.

Hoe houden we de stad leefbaar, nu zoveel mensen er willen wonen? Hoe zijn we een stad waar kinderen hun dromen kunnen waarmaken? Waar volwassenen een leven lang kunnen leren? Hoe zorgen we in elke wijk voor voldoende groen en schone lucht? Hoe maken we schone energie uit eigen buurt voor iedereen bereikbaar zodat we samen de klimaatcrisis aanpakken?

Als Tweede Kamerlid voor D66 zette ik me er de afgelopen jaren voor in om groene keuzes voor iedereen goedkoop en makkelijk te maken. Daarvoor zag ik als publicist en uitgever van hetkanwel hoe creatief en vindingrijk mensen zijn om de wereld groener, eerlijker en leuker te maken.

In D66 vind ik mensen die kansen herkennen, niet alleen voor zichzelf, maar voor ons als samenleving. Met hen wil ik als voorzitter samen met de verkiezingsprogramma-commissie zorgen voor een progressief plan voor de stad. Met lef. Dat lastige keuzes durft te maken. En antwoord vindt op deze vragen. Want mensen kijken terecht naar de politiek om de stad vooruit te helpen.