vrijdag 30 juni 2017

Klaas Verschuure overtuigend tot lijsttrekker gekozen

Met 96,1% van de uitgebrachte stemmen is Klaas Verschuure door de leden van D66 Utrecht overtuigend gekozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Klaas Verschuure: “De afgelopen vier jaar hebben we als D66 hard gewerkt om de stad sterker uit de crisis te krijgen. Het gaat nu goed met Utrecht, maar we zijn er nog lang niet! Daarom ben ik blij met het vertrouwen dat de leden in mij gesteld hebben om de komende jaren met D66 de groei van Utrecht in goede banen te leiden. Met de groei van de stad wil ik zorgen voor meer kansengelijkheid in werken en wonen.”

De leden van D66 konden in de periode van 15 juni tot en met 28 juni hun stem uitbrengen. Van de stemgerechtigde leden heeft 19% van die mogelijkheid gebruikgemaakt. Voor de lijsttrekkersverkiezing was 1 kandidaat. Ook als er maar 1 kandidaat is wordt er binnen D66 over die kandidaat gestemd.

Afdelingsvoorzitter Roel Masselink: “De uitslag van de verkiezingen weerspiegelt het grote draagvlak en het vertrouwen dat Klaas bij de leden geniet. Met zijn verkiezing hebben we een eerste belangrijke mijlpaal bereikt voor een mooi resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar.”

Op zondag 27 augustus, aan de vooravond van de start van het nieuwe politieke seizoen, presenteert D66 Utrecht het conceptverkiezingsprogramma waarmee zij de verkiezingen wil ingaan. Overige kandidaten kunnen zich vanaf 1 juli tot en met 31 augustus aanmelden. De volledige kandidatenlijst wordt op 13 oktober bekend.