vrijdag 29 oktober 2021

D66 Utrecht presenteert definitieve kandidatenlijst

De 50 kandidaten waarmee D66 Utrecht mee gaat doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 zijn bekend. Op 13 oktober presenteerde de partij de advieslijst en na een interne verkiezing is nu de definitieve lijstvolgorde bekend. Lijsttrekker Maarten Koning: ‘’Met deze deskundige, diverse en vernieuwende lijst gaan we de komende maanden Utrecht D66 groen kleuren. Ik kijk er naar uit om samen met alle kandidaten te werken aan een bruisend, groen en kansrijk Utrecht!’’

Het eerdere lijstadvies is opgesteld door de lijstadviescommissie – bestaande uit Maarten Koning (lijsttrekker), Tom Kunzler (afdelingsvoorzitter) en Melanie van der Horst (stadsdeelbestuurder Amsterdam-West). De leden van D66 Utrecht konden zich van 14 oktober tot en met 26 oktober via een digitale stemming uitspreken over de kandidaten en de lijstvolgorde. 13,3 procent van de Utrechtse D66 leden heeft in deze periode zijn stem uitgebracht op dit lijstadvies.

Afdelingsvoorzitter Tom Kunzler: “Bij D66 hebben de leden het laatste woord. Veel kandidaten hebben daarom de afgelopen weken campagne gevoerd. Ik ben trots op alle kandidaten die met kandidatenpresentaties, evenementen, video’s en sociale media campagne hebben gevoerd om zo de leden te overtuigen hen op een mooie plek op de definitieve kandidatenlijst te plaatsen. Sommige kandidaten zijn er op deze manier in geslaagd om 4 plekken te stijgen!”’

Lijsttrekker Maarten Koning: “De kandidaten staan te popelen om zich in te zetten voor Utrecht. Nu gaan we aan de slag met onze campagne. We willen zoveel mogelijk Utrechters op straat, activiteiten en online bereiken met ons verhaal voor een groen, kansrijk en bruisend Utrecht. Wij willen in maart 2022 weer de grootste partij van Utrecht worden.’’

Definitieve kandidatenlijst

1. Maarten Koning (eerder verkozen als lijsttrekker)
  2. Susanne Schilderman
  48. Anke Klein
  49. Klaas Verschuure
  50. Hind Dekker-Abdulaziz

De kandidaten 41 tot en met 50 zijn lijstduwers en zijn door het bestuur voorgedragen en toegevoegd aan de lijst. Lijstduwers zijn geen onderdeel van de interne verkiezing.

Bekijk hier de eerdere advieslijst om de verschillen te vergelijken.