Nieuwsgierig of het wethouderschap iets voor jou is?

Heb jij interesse in het wethouderschap? Je kunt de komende tijd op een drietal momenten digitaal met één van de drie leden van onze wethoudersadviescommissie (WAC) op speeddate, om zo in een kort en informeel gesprek (digitaal) nader te verkennen of deze functie iets voor jou is. Het eerste moment waarop dit kan is zaterdagmiddag 27 november. De andere momenten worden nog gepland. Indien je interesse hebt stuur dan een berichtje naar wac@d66utrecht.nl. We nemen contact met je op om het gesprek in te plannen. Ook als je vragen hebt (over de procedure) kun je een bericht sturen naar dit mailadres.
De WAC is een commissie, ingesteld door de Algemene Afdelingsvergadering (AAV), en heeft als taak om kandidaat-wethouders te scouten en gesprekken te voeren met deze kandidaten. Op basis van gesprekken met geïnteresseerden maakt de WAC een advies voor de nieuw gekozen fractie met betrekking tot deze mogelijke kandidaten. De uiteindelijk gekozen fractie maakt eigenstandig een keuze voor kandidaat-wethouders en beslist na een succesvolle onderhandeling over een voordracht richting de gemeenteraad.

De leden van de WAC zijn Fleur Gräper – van Koolwijk, Jeroen Kreijkamp en Pim van den Berg. Adriëtte Sneep is de vertegenwoordiger vanuit het bestuur.

De formele gesprekken met de WAC vinden plaats in februari (datum volgt). Hier vind je het door de leden vastgestelde profiel voor wethouders en het door de leden vastgestelde instellingsbesluit voor de WAC.

Laatst gewijzigd op 26 november 2021