Bootcamp gemeenteraad 2022

De inschrijving voor de bootcamp is gesloten.

Bootcamp gemeenteraad

Deze zomer kan je je kandidaatstellen voor de gemeenteraad. Heb jij er altijd al van gedroomd om namens D66 gemeenteraadslid van Utrecht te worden? Of heeft het raadslidmaatschap je interesse, maar wil je eerst meer hierover weten en ontdekken of dit ambt iets voor jou is? Dan is deze digitale masterclass, een ‘bootcamp’, iets voor jou!

Aangepast programma

We hebben helaas besloten om de bootcamp zoals we die voor ogen hadden (4 bijeenkomsten op locatie) niet te laten doorgaan. De belangrijkste overweging hiervoor is dat we niet fysiek bij elkaar mogen komen voor de bootcamp en niet alle programmaonderdelen zich lenen voor digitale sessies.

We hebben het programma daarom aangepast.

De aangepaste bootcamp zal uit twee digitale activiteiten bestaan; de eerste op een doordeweekse avond en de tweede op een zaterdag. Momenteel werken we hard aan de nieuwe invulling van de bootcamp, waarbij we zoveel mogelijk de oorspronkelijke programmaonderdelen verwerken. Ons doel is om de digitale sessies, naast het inhoudelijke, ook dynamisch en energiek te laten zijn.

Daarnaast bieden we een facultatief programmaonderdeel aan waarbij je een digitale commissievergadering van de gemeenteraad bijwoont, en deze in de week erna nabespreekt met een van onze raadsleden.

Voorlopig programma:

• Sessie 1 – Woensdagavond 26 mei van 20.00 tot ± 22.00 uur
    • Korte introductie raadswerk
    • Gemeentefinanciën
  • Sessie 2 – Zaterdag 12 juni van 10.30 tot 17.00 uur
    • Uitgebreide toelichting raadswerkzaamheden
    • Casus gemeenteraad
    • Mogelijkheid tot vragen stellen aan raadslid
  • Sessie 3 – (facultatief) Bijwonen commissievergadering via livestream op donderdagavond 1 juli.
  • Sessie 4 – (facultatief) Digitale nabespreking van de commissievergadering op donderdagavond 8 juli.

Nog één week om aan te melden

Omdat de data zijn aangepast stellen we de inschrijvingen nog een week open. Wil je dus alsnog meedoen met de bootcamp? Schrijf je dan vóór 10 mei 2021 in via onderstaande inschrijfformulier.

De bootcamp is bedoeld voor diegenen met een sterke belangstelling voor de politieke werkzaamheden van D66 Utrecht, en die misschien (maar dat hoeft niet!) een plek in de D66-fractie van de Utrechtse gemeenteraad ambiëren. Daarom vragen we je om je motivatie om aan de bootcamp mee te doen.

Rond 20 mei laten we je weten of je geselecteerd bent voor de bootcamp en hoe het exacte programma eruit zal zien.

Kosten

Als je geselecteerd wordt voor deelname aan de bootcamp bedragen de kosten € 35,-. De gevraagde bijdrage is lager geworden doordat kosten voor o.a. locaties vervallen.

Vragen?

Mocht je vragen hebben over de bootcamp of het aangepaste programma, stel deze gerust door een e-mail te sturen naar masterclass@d66utrecht.nl

Laatst gewijzigd op 10 mei 2021