Werkgroep Onderwijs

Utrecht is een echte onderwijsstad. Dat laten de cijfers zien met meer dan 800 onderwijsgebouwen, meer dan 70.000 leerlingen en studenten en met 20.000 mensen die in het onderwijs werken. In Utrecht staat kennis centraal. En we weten dat onderwijs de motor is voor de ontwikkeling van onze eigen talenten en kwaliteit van onze samenleving. Onderwijs houdt ook niet op bij eindexamens en beperkt zich niet tot de leeftijd van peuter tot postdoc. Onderwijs en de mogelijkheid krijgen om je te ontwikkelen is voor alle leeftijden! Onderwijs is van en voor iedereen.

Wat doen wij?

Doel van werkgroep is om de onderwijspolitiek in Utrecht nog sterker op de kaart te zetten door kennis te delen tussen leden, fractie, bestuurders en wethouders. We willen meedenken over het gehele onderwijsbeleid: van voorschoolse ontwikkeling, schoolkeuze en schoolgebouwen via hoger onderwijs tot de kenniseconomie.

Onze activiteiten:

• Kennis delen en adviseren
  • Platform bieden voor mensen die zich elke dag inzetten voor het onderwijs
  • Laten zien waar we als D66 Utrecht staan en wat we doen

Daarnaast helpen we met de jaarlijkse verkiezing Concierge van het Jaar. De concierge is namelijk hét aanspreekpunt voor ouders met vragen, de helpende hand van de leraren en zorgt dat de kinderen zich op hun gemak voelen. Met deze prijs vragen we aandacht voor hun werk en hun belangrijke rol binnen de scholen.

Wie zijn wij?

De leden van de werkgroep hebben kennis, expertise en/of hebben grote affiniteit met onderwijs, maar ze willen bovenal bijdragen aan goed onderwijs in Utrecht met gelijke kansen voor iedereen.

Wanneer en waar?

Elke eerste woensdagavond van de maand komt de werkgroep bijelkaar in het Stadhuis samen met de woordvoerder onderwijs van onze fractie in de raad. Naast de gewone vergaderingen zijn er af en toe extra bijeenkomsten en activiteiten die we zelf organiseren. We laten ons natuurlijk ook zien bij andere activiteiten die georganiseerd worden vanuit D66 Utrecht. Zo blijven we op de hoogte van de raakvlakken met andere thema’s en houden we contact met de actieve D66’ers in Utrecht.

Mee doen?

De werkgroep staat altijd open voor D66’ers die zich willen inzetten voor onderwijs. Heb je interesse om met ons mee te doen of wil je meer weten? Stuur dan een mail naar Erik Mooij via onderwijs@d66utrecht.nl.