Verkiezingsprogrammacommissie

Klik hier voor de link naar de enquête

Om jouw levenswereld mee te kunnen nemen in dit programma, is er een toegankelijke enquête opgesteld. Hierin kan jij aangeven wat jij belangrijk vindt voor het verkiezingsprogramma. Vergeet dus niet om de enquête in te vullen voor de deadline van 1 april!

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 schrijven we een concept-verkiezingsprogramma. Het afdelingsbestuur is verantwoordelijk voor het verkiezingsprogramma, maar de verkiezingsprogrammacommissie (VPC) schrijft het concept-programma. Dit doen we uiteraard samen met onze leden en met Utrechters. De voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie is Matthijs Sienot en vice-voorzitter is Margot Aelen. De overige leden van deze commissie zijn Anita Schmale, Nils de Kleijn en Venita Dada-Anthonij.

De VPC komt via 3 fasen tot haar eindproduct: ophalen, selecteren & schrijven. De VPC biedt haar eindproduct uiterlijk 30 juni 2021 aan het bestuur aan. De publicatie van het concept-verkiezingsprogramma is uiterlijk 29 augustus 2021. Hierna kunnen leden amendementen indienen en zal het tijdens een Algemene Afdelingsvergadering voorgelegd worden ter besluitvorming. Na het behandelen van eventuele amendementen kunnen de leden stemmen over het gehele verkiezingsprogramma, waarna het vastgesteld kan worden tot een definitief verkiezingsprogramma.

Bekijk hier de door de leden vastgestelde opdracht voor de VPC.

Vragen over de VPC? Neem contact op met secretaris politiek Jan-Joost van der Slik. Wil je jouw inbreng, position paper of aandachtspunten met de VPC delen? Stuur dan een bericht naar vpc@d66utrecht.nl.

Laatst gewijzigd op 25 februari 2021