Verkiezingsprogrammacommissie

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 schrijven we een concept-verkiezingsprogramma. Het afdelingsbestuur is verantwoordelijk voor het verkiezingsprogramma, maar de verkiezingsprogrammacommissie (VPC) schrijft het concept-programma. Dit doen we uiteraard samen met onze leden en met Utrechters. De voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie is Matthijs Sienot en vice-voorzitter is Margot Aelen. De overige leden van deze commissie zijn  Anita Schmale, Nils de Kleyn en Venita Dada-Anthonij.

De VPC komt via 3 fasen tot haar eindproduct: ophalen, selecteren & schrijven. De VPC biedt haar eindproduct uiterlijk 30 juni 2021 aan het bestuur aan. De publicatie van het concept-verkiezingsprogramma is uiterlijk 29 augustus 2021. Hierna kunnen leden amendementen indienen en zal het tijdens een Algemene Afdelingsvergadering voorgelegd worden ter besluitvorming. Na het behandelen van eventuele amendementen kunnen de leden stemmen over het gehele verkiezingsprogramma, waarna het vastgesteld kan worden tot een definitief verkiezingsprogramma.

Bekijk hier de door de leden vastgestelde opdracht voor de VPC.

Vragen over de VPC? Neem contact op met secretaris politiek Jan-Joost van der Slik. Wil je jouw inbreng, position paper of aandachtspunten met de VPC delen? Stuur dan een bericht naar vpc@d66utrecht.nl.

Laatst gewijzigd op 19 januari 2021