Masterclass

Van wie is de stad? Dit thema staat centraal in de masterclassreeks van dit najaar. In vijf bijeenkomsten, gericht op het vergroten van je politieke kennis en vaardigheden, komen de volgende vragen aan bod: wie kan er (niet) wonen in de stad, wordt het centrum van Utrecht een pretpark, en hoe zorgen we ervoor dat iedereen gehoord wordt?

Hieronder een overzicht van de opbouw van de masterclass:

•    20 oktober (middag): introductie van het thema en een sessie met een spreker van de Van Mierlostichting over het sociaal liberalisme en de richtingwijzers van D66.
  •    24 oktober (avond): Wie kan er (niet) wonen in de stad? Raadslid Maarten Koning gaat in op de knelpunten en actualiteiten op het gebied van woonbeleid en ruimtelijke ontwikkeling in Utrecht en zijn rol als raadslid.
  •    30 oktober (avond): Hoe zorgen we ervoor dat het fijn wonen blijft in het centrum van Utrecht en het geen attractiepark wordt? Rijk van Ark  (Utrecht Marketing) en Melody Deldjou Fard (GroenLinks) geven hun mening.
  •    5 november (avond): Hoe zorgen we ervoor dat iedereen wordt gehoord? Zowel in de stad, maar ook binnen D66 Utrecht? Deze avond staat in het teken van diversiteit en het streven om participatie zowel in de stad als binnen D66 Utrecht te stimuleren.
  •    10 november (middag): de laatste dag bestaat uit een bezoek aan Rotterdam, waar de onderwerpen uit de voorgaande bijeenkomsten in de Rotterdamse context – en in het bijzonder de discutabele Rotterdamwet – de revue zullen passeren.

Word jij enthousiast van het bovenstaande programma en wil je je inschrijven voor de reeks? Mail dan naar: masterclass@d66utrecht.nl. Je kunt dit emailadres ook gebruiken als je verdere vragen hebt over de masterclassreeks. Schrijf je snel in via deze link.

Ben je geïnteresseerd?

De Masterclass Politiek is toegankelijk voor D66-leden en niet-D66 leden. De kosten voor deelname zijn €66. Voor voltijdstudenten geldt een kortingstarief, zij betalen €20.

Voor vragen over deelname aan de Masterclass kun je contact opnemen met de masterclasscommissie via: masterclass@d66utrecht.nl.

Er is ook een combi-ticket voor de D-Loquentia Debatcursusreeks en Masterclass tezamen, dit ticket kost €100.

Datum en tijd: 20 oktober tot en met 10 november.

Locatie: Wisselende locaties in Utrecht

Aanmelden en betalen: link

Mocht de eigen bijdrage een te hoge drempel zijn om mee te doen en wil je dat wel heel graag. Neem dan contact op met het bestuur via Tijs Heunks om te overleggen wat er mogelijk is.

Foto: CC-BY-2.5-NL J.M. Luijt