Doe mee!

D66 is sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 met 13 zetels in de raad de grootste partij van Utrecht. Met ruim 1800 leden is D66 Utrecht één van de grootste en actiefste D66-afdelingen van Nederland. We zijn altijd op zoek naar enthousiaste leden die zich willen inzetten. Benieuwd hoe je mee kunt doen? Op deze pagina vind je de mogelijkheden. Word lid en doe mee!

Activiteiten

D66 Utrecht organiseert het hele jaar door activiteiten. Elke tweede vrijdag van de maand is er in elk geval een vrijmibo, en elke laatste woensdag van de maand is er een D-Café over een actueel politiek onderwerp. Daarnaast organiseren we tweemaal per jaar in samenwerking met de Jonge Democraten Utrecht de Liberale Kerk: zondagse lezingen die meer verdieping bieden op het gebied van sociaal-liberalisme. Je vindt een volledig overzicht van de geplande activiteiten in de agenda. Bijna alle activiteiten zijn ook toegankelijk voor niet-leden. Kom dus gerust eens langs!

Masterclass

Twee keer per jaar organiseert de masterclasscommissie een reeks bijeenkomsten, waar zowel inhoudelijke thema’s als vaardigheidstrainingen aan bod komen. Als je meedoet aan de Masterclass krijg je ‘les’ van deskundigen en politieke zwaargewichten. Ben je geïnteresseerd in politiek en in D66 in het bijzonder? Dan is de Masterclass iets voor jou! Voor vragen kun je de masterclasscommissie mailen op masterclass@d66utrecht.nl.

D-Loquentia

D-Loquentia is de debatclub van D66 Utrecht, en zij organiseert trainingen, workshops en toernooien op het gebied van debatteren. Op de hoogte blijven van wat D-Loquentia organiseert? Neem contact met ze op via dloquentia@d66utrecht.nl.

Heb je al wat debatervaring en lijkt het je leuk om je debatvaardigheden op peil te houden door af en toe het debat aan te gaan met andere leden? Iedere derde dinsdag van de maand organiseert D-Loquentia een avond voor wat meer ervaren debaters (die bijvoorbeeld de trainingen al hebben gevolgd). De avonden beginnen om 20.00 uur bij de Florin.

Campagne

Ook buiten de verkiezingen om voeren we campagne. Democratie zit bij D66’ers in de genen. Voor ons bestaat dit uit meer dan alleen de gang naar de stembus. We willen de discussie aangaan en onze standpunten uitdragen. In tijden van verkiezingen, maar ook daarbuiten. Vrijwilligers zijn hierbij van cruciaal belang! Zonder inzet van vrijwilligers, geen campagne. Zin om je steentje bij te dragen in de campagnecommissie? Neem contact op via campagne@d66utrecht.nl.

Werkgroepen

Wil je graag een inhoudelijke bijdrage leveren aan de partij? Sluit je aan bij één van de werkgroepen van D66 Utrecht, of neem contact op met onze politiek secretaris, Jelmer Schreuder.

Verkiezingsprogramma 2018-2022

Heb je een idee, voorstel, wens of zorg en hoort deze thuis in het volgende verkiezingsprogramma? Of heb je een vraag of opmerking? Neem dan contact op met de verkiezingsprogrammacommissie via vpc@d66utrecht.nl.

Laatst gewijzigd op 24 maart 2017