Doe mee!

D66 is sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 met 10 zetels in de raad de tweede partij van Utrecht. Met ruim 1.700 leden is D66 Utrecht één van de grootste en actiefste D66-afdelingen van Nederland. We zijn altijd op zoek naar enthousiaste leden die zich willen inzetten en kunnen niet zonder onze lokale helden! Benieuwd hoe je mee kunt doen? Op deze pagina vind je de mogelijkheden.  Word lid en doe mee!

Iedereen is welkom bij onze activiteiten, je hoeft dus geen lid te zijn! Ben je geïnteresseerd in D66 en wil je een keer kennismaken met ons? Of kunnen we je helpen bij het wegwijs worden binnen onze vereniging? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur.

Activiteiten

D66 Utrecht organiseert het hele jaar door activiteiten. Elke tweede vrijdag van de maand is er in elk geval een vrijdagmiddagborrel, en elke laatste woensdag van de maand is er een D-Café over een actueel politiek onderwerp. Je vindt een volledig overzicht van de geplande activiteiten in de agenda. Bijna alle activiteiten zijn ook toegankelijk voor niet-leden. Kom dus gerust eens langs!

Masterclass

Twee keer per jaar organiseert de masterclasscommissie een reeks bijeenkomsten, waar zowel inhoudelijke thema’s als vaardigheidstrainingen aan bod komen. Als je meedoet aan de Masterclass krijg je ‘les’ van deskundigen en politieke zwaargewichten. Ben je geïnteresseerd in politiek en in D66 in het bijzonder? Dan is de Masterclass iets voor jou! Voor vragen kun je de masterclasscommissie mailen op masterclass@d66utrecht.nl.

D-Loquentia

D-Loquentia is de debatclub van D66 Utrecht, en zij organiseert trainingen, workshops en toernooien op het gebied van debatteren. Op de hoogte blijven van wat D-Loquentia organiseert? Neem contact met ze op via dloquentia@d66utrecht.nl.

Campagne

Ook buiten de verkiezingen om voeren we campagne. Democratie zit bij D66’ers in de genen. Voor ons bestaat dit uit meer dan alleen de gang naar de stembus. We willen de discussie aangaan en onze standpunten uitdragen. In tijden van verkiezingen, maar ook daarbuiten. Vrijwilligers zijn hierbij van cruciaal belang! Zonder inzet van vrijwilligers, geen campagne. Zin om je steentje bij te dragen in de campagnecommissie? Neem contact op via campagne@d66utrecht.nl.

Werkgroepen

Wil je graag een inhoudelijke bijdrage leveren aan de partij? Sluit je aan bij één van de werkgroepen van D66 Utrecht, of neem contact op met onze politiek secretaris, Jan-Joost van der Slik.

Jonge Democraten

De Jonge Democraten (JD) is de politieke jongerenorganisatie van D66. De afdeling Utrecht is met ruim 700 leden een van de meest levendige afdelingen binnen de Jonge Democraten. Onder de afdeling valt de hele provincie Utrecht, maar ook stukken van Gelderland en Flevoland.

Elke maandagavond worden er afwisselende activiteiten georganiseerd in Utrecht. Denk daarbij aan lezingen, debatten en trainingen. Iedereen is welkom bij onze activiteiten, of je nu een keer in het jaar komt of elke week! Als nieuw lid kun je altijd gewoon binnen lopen om een keer te kijken. Meer informatie op de website van de JD Utrecht.

Vacatures

Er zijn soms ook vacatures voor het afdelingsbestuur, werkgroepen, commissies of het fractiebureau. Bekijk het overzicht.

Laatst gewijzigd op 11 oktober 2019