vrijdag 7 mei 2021

De presentatie van de kandidaat-lijsttrekkers

Het zal je niet ontgaan zijn dat de afgelopen maand de mogelijkheid was je kandidaat te stellen als lijsttrekker voor D66 Utrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. De termijn is nu gesloten. Twee kandidaten hebben zich gemeld, Ellen Bijsterbosch en Maarten Koning. Je kan het kandidatenboek met Ellen en Maarten hier downloaden. Ellen en Maarten gingen bij Bingo FM al met elkaar in discussie over hun ideeën over de richting van D66 Utrecht. Dit kan je hier terugluisteren. Ze stellen zich op de onderstaande data aan je voor. Als je bij deze digitale bijeenkomsten aanwezig wilt zijn kun je je daarvoor aanmelden via de onderstaande aanmeldformulieren.

Dinsdag 11 mei 2021, 20:00 uur

Wil jij de kandidaten wat beter leren kennen? Dinsdag 11 mei om 20:00 uur presenteren de kandidaat-lijsttrekkers zich aan de afdeling. Na een korte pitch van de kandidaten gaan we hen een paar leuke vragen stellen om ook de persoon achter de kandidaat wat beter te leren kennen. Vervolgens kun jij de kandidaten je meest prangende vragen stellen in de Q&A.

Het programma ziet er als volgt uit:

• Welkom
  • Pitch waarin de kandidaten zich voorstellen aan de leden en geïnteresseerden
  • Q&A van 15 minuten met een paar leuke vragen voor de kandidaten
  • De volgende 20 minuten zijn voor het stellen van vragen door de kijkers. Deze vragen halen we al eerder op tijdens de voorgaande twee onderdelen, zodat we de tijd hebben om een goede selectie te maken. Je mag je vragen ook inzenden via het aanmeldformulier
  • Meer weten? De kandidaten vertellen hoe mensen met hen in contact kunnen komen en wat ze allemaal organiseren
  • Afsluiting

Meld je aan door het aanmeldformulier op deze pagina in te vullen.

Dinsdag, 18 mei, 20:00 uur

Politiek zonder debat bestaat natuurlijk niet. Op dinsdag 18 mei om 20:00 uur organiseren we daarom een debat tussen de kandidaat-lijsttrekkers. Een debatleider gaat de kandidaten verschillende stellingen voorleggen om jou in staat te stellen een idee te geven waar de verschillende kandidaten voor staan en welke ideeën ze hebben.

Het programma is daarbij als volgt:

• Een introductie en voorstelrondje van de kandidaten door de debatleider
  • Het debat zal bestaan uit 3 stellingen die afzonderlijk van elkaar worden behandeld.
  • Meer weten? De kandidaten vertellen hoe mensen met ze in contact kunnen komen en wat ze allemaal organiseren.
  • Afsluiting van de avond.

Meld je aan door het aanmeldformulier op deze pagina in te vullen.

Vanaf 17 mei start de lijsttrekkersverkiezing. Leden van D66 Utrecht kunnen dan tot en met 30 mei hun stem uitbrengen.