donderdag 18 maart 2021

De grootste in Utrecht, kiezers bedankt!

D66 Utrecht viert de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen 2021. Landelijk is een fantastisch resultaat geboekt, maar de lokale uitslag is misschien nog wel mooier: ruim 25% van de stemmen gaat in Utrecht naar D66. Fractievoorzitter van D66 Utrecht Jony Ferket: “zo wakker worden is heel bijzonder. Wat een geweldige uitslag. Dit is een geweldige uitgangspositie voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar!” Het is de beste Tweede Kamer-uitslag ooit in Utrecht. En bijna de beste van altijd, alleen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 scoorde D66 beter in Utrecht met 26,48% van de stemmen.

De stemmen worden nog geteld, de definitieve uitslag laat dus nog even op zich wachten. Voor onze Utrechtse kandidaten voor de Tweede Kamer is het dus nog even spannend. Anne-Marijke Podt (plek 26) en Hind Dekker-Abdulaziz (plek 28) maken nog een kans op een zetel. Voorkeursstemmen en de formatie zal dat moeten uitwijzen. Ferket: “We duimen uiteraard dat deze twee geweldige Utrechtse D66 raadsleden Utrecht mogen gaan vertegenwoordigen in de Tweede Kamer”.

Samen campagnevoeren in coronatijd

In coronatijd campagnevoeren is anders dan iedereen gewend was, maar toch bruiste de stad van de energie van onze vele vrijwilligers. Afdelingsvoorzitter Tom Kunzler: “ik ben enorm trots op het campagneteam van D66 Utrecht en de vele vrijwilligers die met veel creativiteit en hard werken zoveel mogelijk Utrechters digitaal en op anderhalve meter afstand hebben bereikt met ons progressieve verhaal voor Nederland en Utrecht!”

We willen iedereen bedanken die op D66 heeft gestemd, die campagne heeft gevoerd en op welke manier dan ook betrokken was bij deze succesvolle campagne en het resultaat van de verkiezingen. We doen dit samen, met de stad, met de vereniging.

Doe mee en sluit je aan!

We zijn blij dat Utrecht massaal gekozen heeft voor nieuw leiderschap in Den Haag, maar ook met een stem op D66 kiest voor een goed klimaat, het beste onderwijs en meer betaalbare woningen in Utrecht. Laten we samen zorgen dat we recht doen aan de uitslag. Sluit je aan bij D66 en doe mee met onze activiteiten, campagne en werkgroepen in Utrecht!

Dubbele dag

Een prachtuitslag als we nu zien voor D66 is dubbel op een dag als vandaag. Twee jaar terug werd Utrecht opgeschrikt door een schietincident in een tram bij het 24 Oktoberplein. Veel slachtoffers en vier mensen die vandaag niet meer bij ons zijn. Onze gedachten zijn vandaag dus ook bij alle betrokkenen en de nabestaanden. We zijn trots dat Utrecht zich uitsprak tegen geweld als toen plaatsvond.