donderdag 25 februari 2021

De enquête voor het verkiezingsprogramma van D66 Utrecht staat online

Klik hier voor de link naar de enquête

De gemeenteraadsverkiezingen zijn alweer volgend jaar! Om dit de meest enthousiasmerende campagne ooit te maken, is een sterk programma onmisbaar. In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 schrijft de verkiezingsprogramma commissie daarom een concept-verkiezingsprogramma. Het afdelingsbestuur is verantwoordelijk voor het verkiezingsprogramma, maar de verkiezingsprogrammacommissie (VPC) schrijft het concept-programma. Dit wordt uiteraard samen met onze leden en met Utrechters gedaan. Daarom hebben we jou nodig! Om jouw levenswereld mee te kunnen nemen in dit programma, is er een toegankelijke enquête opgesteld. Hierin kan jij aangeven wat jij belangrijk vindt voor het verkiezingsprogramma. Vergeet dus niet om de enquête in te vullen voor de deadline van 1 april!

Over de VPC

De VPC komt via 3 fasen tot haar eindproduct: ophalen, selecteren & schrijven. De VPC biedt haar eindproduct uiterlijk 30 juni 2021 aan het bestuur aan. De publicatie van het concept-verkiezingsprogramma is uiterlijk 29 augustus 2021. Hierna kunnen leden amendementen indienen en zal het tijdens een Algemene Afdelingsvergadering voorgelegd worden ter besluitvorming. Na het behandelen van eventuele amendementen kunnen de leden stemmen over het gehele verkiezingsprogramma, waarna het vastgesteld kan worden tot een definitief verkiezingsprogramma.

Bekijk hier de door de leden vastgestelde opdracht voor de VPC. De voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie is Matthijs Sienot en vice-voorzitter is Margot Aelen. De overige leden van deze commissie zijn Anita Schmale, Nils de Kleijn en Venita Dada-Anthonij.

Vragen over de VPC? Neem contact op met secretaris politiek Jan-Joost van der Slik. Wil je jouw inbreng, position paper of aandachtspunten met de VPC delen? Stuur dan een bericht naar vpc@d66utrecht.nl.