woensdag 11 december 2019

D66 Utrecht zoekt een politiek adviseur

Ben jij gek op de politiek? Volg je het nieuws? En houd je van Utrecht? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou! De fractie van D66 Utrecht zoekt per direct een fulltime politiek adviseur om ons team te versterken.

Waar kom je terecht?
Je werkt op het stadhuis in het hart van Utrecht. Onze fractie is met 10 zetels vertegenwoordigd in de Utrechtse gemeenteraad. We maken deel uit van de coalitie en leveren drie wethouders in het college. Het fractiebureau, bestaande uit twee fulltime politieke medewerkers, ondersteunt de fractie en coördineert het dagelijkse reilen en zeilen. Samen werken we dagelijks aan een progressief en mooi Utrecht en laten we het sociaalliberale geluid horen.

Wat ga je doen?
Het fractiebureau voorziet de D66-raadsleden van inhoudelijk en strategisch advies. In deze functie trek je in het bijzonder veel op met de fractievoorzitter en je ondersteunt en adviseert haar. Je draagt actief bij aan de standpuntbepaling en politieke positie van D66 in Utrecht. Jouw inhoudelijke focus ligt vooral bij de groei van Utrecht en stedelijke ontwikkeling, waarbij de andere politiek adviseur meer de agenda rondom kansengelijkheid onder haar hoede heeft. Met de D66-raadsleden bereid je commissie- of raadsvergaderingen voor. Je ondersteunt hen op het gebied van communicatie en pers. Ook komt er flink wat organisatorisch regelwerk en secretariële ondersteuning bij deze functie kijken – essentieel voor de fractie om het politieke werk goed te kunnen doen.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een doener die in staat is om de veelheid aan dossiers, overleggen en activiteiten te bewaken en die duidelijk communiceert binnen en buiten de fractie. Tegelijkertijd zoeken we een denker die haar of zijn analytisch en strategisch vermogen inzet om de grote verbanden te zien en kan anticiperen op politieke ontwikkelingen. We verwachten van de politiek adviseur dat zij/hij een liefde heeft voor de politiek en begrijpt hoe een politieke-bestuurlijke omgeving werkt.

Wat breng je mee en wat zijn jouw kwaliteiten?
Van onze toekomstige fractiemedewerker vragen wij in ieder geval dat je:

•  Een relevante opleiding hebt gedaan en het liefst enige werkervaring hebt;
  • Beschikt over goede analytische en organisatorische vaardigheden;
  • Proactief en assertief bent, zelfstandig werkt en verantwoordelijkheid neemt,
  • Affiniteit hebt met Utrecht en D66;
  • Houdt van politiek en bij voorkeur belangstelling hebt in de groei van de stad en stedelijke ontwikkeling.

Daarnaast herken je jezelf zo veel mogelijk in het onderstaande profiel:

• Je hebt een scherpe politieke antenne;
  • Je kunt goed overzicht houden, snel schakelen en bent niet vies van secretarieel werk;
  • Je bent stressbestendig en flexibel in je werktijden (de werkzaamheden zijn gedeeltelijk in de avonduren);
  • Je kunt snel relaties opbouwen en onderhouden;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een vlotte pen.

Wat bieden wij jou?
Wij bieden je een uitdagende functie in een inspirerende, dynamische omgeving. Het salaris is marktconform. De functie betreft een fulltime dienstverband met een looptijd van een jaar met zicht op verlenging. De startdatum is in overleg, we hopen dat je snel kunt beginnen.

Ik wil deze baan!
Solliciteer dan uiterlijk 17 januari 2020 door een CV + korte motivatiebrief te sturen naar d66@raad.utrecht.nl. Wil je eerst wat meer informatie? Neem dan contact op met onze politiek adviseur Karlijn Martens via karlijn.martens@raad.utrecht.nl.