Corona in Utrecht

Het coronavirus heeft onze wereld op haar kop gezet. Het virus heeft grote gevolgen voor iedereen en dus ook in Utrecht. D66 volgt de ontwikkelingen op de voet. Wij zijn er om de belangen van Utrechters te vertegenwoordigen en het college kritisch te volgen in deze uitdagende tijden. Op deze pagina verzamelen wij blogs en andere artikelen over corona in Utrecht.

OPINIE / Steun voor sekswerkers tijdens coronacrisis

“Het zal hoe dan ook een moeilijke tijd worden, maar we laten u niet in de steek", aldus Rutte op 16 maart. In het geval van sekswerkers is dat niet waar, vinden Ellen Bijsterbosch en Anne-Marijke Podt.

BLOG / Summer in the city een feit!

Afgelopen weken hebben we er als fractie keihard aan gewerkt om een Utrechtse zomer mogelijk te maken. We zijn trots op het resultaat!

BLOG / Is onze data ook corona-proof?

Hind Dekker-Abdulaziz: "Een overheid die ten aller tijde kan zien dat ik me verplaats van gemeente A naar gemeente B vind ik erg moeilijk om te accepteren."

De weg uit de crisis

De gemeente moet meer doen om een grotere crisis te voorkomen en lokale gevolgen van de pandemie op te vangen. Daarom focust D66 vanavond tijdens het tweede debat over Corona op het onderwijs, werkgelegenheid en het testbeleid.

Verspreiding sleutel tot veilige Utrechtse zomer

De zomer is in aantocht. Mensen zullen naar het centrum, de parken en waterkanten komen. De komende maanden is verspreiding van drukte de sleutel tot een veilige stad.

BLOG / (Bijna) iedereen wil naar buiten, ik ook

Susanne Schilderman: "Als je iemand op straat tegenkomt kan je niet aannemen dat thuisblijven makkelijk of haalbaar is. Daarom moet er meer aandacht komen voor het verblijven in de openbare ruimte, ook tijdens Corona"

Noodplan voor Utrechtse zzp'ers in coronatijd

Utrecht moet in actie komen voor haar 33.000 zzp’ers. Door de coronacrisis droogt veel werk op.

Start nu met vormgeven Utrechtse zomer

Deze zomer wordt anders dan andere, want veel Utrechters blijven thuis. D66 wil dat we starten met het vormgeven van een Utrechtse zomer.

BLOG / Weer naar school!

Jony Ferket: "Vanaf maandag mag het weer: naar school gaan. Veel mensen zijn opgelucht dat basisscholen en speciaal onderwijs opengaan. Maar er zijn ook terechte zorgen."

BLOG / Dakloos in de crisis

Anne-Marijke Podt: "Al voor de coronacrisis was er in het hele land aandacht voor het stijgende aantal dak- en thuislozen in Nederland."

BLOG / Overleven in de 1,5 meter samenleving

Ellen Bijsterbosch: "Waar ik van onder de indruk ben, is hoe ik iedereen in deze sector meteen volle bak in actie zag komen."

De Corona crisis is ongekend heftig

Onze gezondheid is het allerbelangrijkste.